Skip to Main Content
Lỗi

Cổng Thông Tin Điện Tử

Ngân Hàng Nhà Nước Việt Nam

|
  • Tin tức - sự kiện
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
    • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • QUẢN LÝ NGOẠI HỐI
    VÀ KINH DOANH VÀNG
  • Dữ liệu thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM,POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chỉ tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng theo quý
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Kết quả điều tra
      • Điều tra trực tuyến
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • Tin tức sự kiện
  • Thông cáo báo chí
    • Thông tin về hoạt động ngân hàng trong tuần
    • Thông cáo báo chí khác
  • Tỷ giá
    • Tỷ giá trung tâm
    • Tỷ giá tham khảo tại giữa đồng Việt Nam và các loại ngoại tệ tại Cục Quản lý ngoại hối
    • Tỷ giá tính chéo của Đồng Việt Nam với một số ngoại tệ để xác định giá tính thuế
  • Lãi suất
    • Lãi suất NHNN quy định
    • Lãi suất thị trường liên ngân hàng
  • Dữ liệu Thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM/POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chi tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Điều tra trực tuyến
      • Kết quả điều tra
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • CPI
  • Văn bản quy phạm pháp luật
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
      • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • Quản lý hoạt động ngoại hối và hoạt động kinh doanh vàng
  • Cải cách hành chính
    • Tin tức CCHC
    • Bản tin CCHC nội bộ
    • Văn bản cải cách hành chính
    • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
    • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
    • Danh mục điều kiện kinh doanh
    • Danh mục báo cáo định kỳ
    • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
    • Đào tạo ISO
  • Diễn đàn NHNN
    • Hỏi đáp
    • Lấy ý kiến dự thảo VBQPPL
  • Giới thiệu NHNN
    • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
    • Chức năng nhiệm vụ
    • Ban lãnh đạo đương nhiệm
    • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
Trang chủ
  • Tin tức sự kiện
  • Thông cáo báo chí
    • Thông tin về hoạt động ngân hàng trong tuần
    • Thông cáo báo chí khác
  • Tỷ giá
    • Tỷ giá trung tâm
    • Tỷ giá tham khảo tại giữa đồng Việt Nam và các loại ngoại tệ tại Cục Quản lý ngoại hối
    • Tỷ giá tính chéo của Đồng Việt Nam với một số ngoại tệ để xác định giá tính thuế
  • Lãi suất
    • Lãi suất NHNN quy định
    • Lãi suất thị trường liên ngân hàng
  • Dữ liệu Thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM/POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chi tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Điều tra trực tuyến
      • Kết quả điều tra
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • CPI
  • Văn bản quy phạm pháp luật
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
      • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • Quản lý hoạt động ngoại hối và hoạt động kinh doanh vàng
  • Cải cách hành chính
    • Tin tức CCHC
    • Bản tin CCHC nội bộ
    • Văn bản cải cách hành chính
    • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
    • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
    • Danh mục điều kiện kinh doanh
    • Danh mục báo cáo định kỳ
    • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
    • Đào tạo ISO
  • Diễn đàn NHNN
    • Hỏi đáp
    • Lấy ý kiến dự thảo VBQPPL
  • Giới thiệu NHNN
    • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
    • Chức năng nhiệm vụ
    • Ban lãnh đạo đương nhiệm
    • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
  • News

Enhancing PAR in banking sector, bringing benefits to people and businesses

20/06/2019 15:31:00
0:00
/
0:00
Giọng Nam
  • Giọng Nam
  • Giọng Nữ

On June 17th, 2019 in Hanoi, the State Bank of Vietnam (SBV) organized a webminar on enhancing the Public Administrative Reform (PAR) in the banking sector, improving the business environment and the credit accessibility index, accelerating the implementation of Resolution No.02/NQ-CP in 2019 of the Government. SBV Deputy Governor Dao Minh Tu – Head of the Administration of the Central Bank Agency, Member of the Government’s PAR Steering Committee, chaired the meeting.

SBV Deputy Governor Dao Minh Tu delivers the opening remarks

SBV Deputy Governor Dao Minh Tu delivers the opening remarks


In his opening remarks at the meeting, SBV Deputy Governor Dao Minh Tu emphasized: “Implementing the Government's directions as well as derived from the viewpoint to make a real reform of the SBV Governor, the SBV has directed to implement PAR extensively and actively in the banking sector on all aspects and contents regarding the reforms of the administratiion and administrative procedures. In particular, the SBV considers the goal of improving the business environment in the monetary and banking sector, supporting businesses and the people to access bank loans conveniently to be the core focus, with a view to making an important contribution to improving the business environment as well as improving the national competitiveness.

According to the SBV Deputy Governor, recently, the Government also organized a meeting on accelerating the implementation of Resolution No.02/NQ-CP on improving the business environment, improving the national competitiveness, emphasizing that this is a key task of the Government. Deputy Prime Minister Vu Duc Dam urged the ministries and agencies to tighten public disciplines and orders in implementing Resolution 02 in order to create substantial changes. In that spirit, immediately after the issuance of Resolution No. 35 of the Government, the SBV issued Decision No. 1355 promulgating the Banking sector's Action Plan to improve the business environment and the national competitiveness, support and promote businesses in the 2016-2017 period, with vision to 2020. Subsequently, since 2016, the SBV has continuously issued plans to supplement new tasks according to the annual Resolutions of the Government, the most recent of which was Resolution No. 02.

“Action plans not only set out specific tasks, but also assign units to take charge of the implementation with timeline requirements and targeted outcomes in each stage. This reflects the SBV’s sense of responsibility toward the credit institutions, and of the credit institutions toward the businesses and the people; in other words, this is also the common responsibility of the banking sector to the whole society. With the positive and effective efforts of the whole banking system, Vietnam's credit accessibility index has improved significantly over the years, and in 2018 Vietnam’s credit accessibility index was 1 of the 2 indicators (along with the Index of electricity accessibility) that came on par with the ASEAN-4 group. And 2018 was also the fourth consecutive year that the SBV has achieved the first rank in PAR Index” – said SBV Deputy Governor Dao Minh Tu.

However, the banking sector still has to conduct a lot of dialogues between the banks and the businesses, as well as lots of work to be done to eliminate the barriers regarding the administrative procedures and information obstacles in the relationship between the banking system and the enterprises. In order to review the achieved results, discuss and analyze the causes of the limitations and shortcomings in order to come up with effective solutions, create clear breakthroughs and innovations in improving the business environment, supporting business development, the SBV organized a webminar on enhancing PAR in the banking sector, improving the business environment and the Credit Accessibility Index, accelerating the implementation of Resolution No.02/NQ-CP of the Government in 2019.

The conference received many frank comments from the participants, who are directly involved in policy-making and/or policy execution, in order to further revise and improve the solutions of the banking sector to support the businesses in the coming time.

Overview of the conference

The SBV has been implementing drastically and achieved positive results in all of the 6 areas of the master program on PAR. The SBV has submitted to the Government for promulgation Decree No.16/2019/ND-CP and issued Circular No.17/2018/TT-NHNN on reducing and simplifying 31% of the business conditions in the areas of banking operations. The SBV has also issued Circular 24/2018/TT-NHN to cut down 20% of the periodical reporting regime for the credit institutions. All administrative procedures of the SBV are now conducted in accordance with ISO 9001:2008, ensuring transparency and creating favorable conditions for both individuals and organizations to supervise the process of handling administrative procedures. The reception, processing and management of documents of the SBV are now carried out entirely on the electronic environment; the online television system has been actively utilized during the operations, training, seminars... contributing to improving the work efficiency, significantly reducing papers, travel and meeting costs.

The system of credit institutions has actively reviewed, cut down and abolished many administrative procedures to facilitate the access to loans and banking services of the people and businesses. In 2018, the system of credit institutions proactively reduced the lending rates to support the businesses to access loans with reasonable costs; at the same time, providing nearly 100 credit programs and products to support enterprises with preferential capital sources, of which 15 programs applied to small and medium enterprises and start-ups. Along with that is the active review and reduction of the overall charges, service prices and a variety of fees, including many services that have become completely free. The banks have continued to invest in upgrading the technology systems and Core Banking systems to improve their e-Banking services and have provided many new, modern and convenient online products to meet the e-commerce requirements of the enterprises... There have been over 420 meetings and dialogues between the banks and the businesses held nationwide; the banks have provided new loans to more than 50,000 businesses; rescheduled the debts and restructured debt repayment terms, lowered the interest rates for nearly VND 60 trillion of the old loans of more than 3,300 enterprises.

Bring benefits to people and businesses

The above-mentioned results have brought many benefits, not only for businesses and the people, but also for the SBV as well as the credit institutions.

For the people and businesses, they have better access to information on finance and banking in general and banking processes, procedures and products in a transparent, clear, specific and equal manner. At the same time, knowledge and information on money and banks have become more universal and advanced. In addition, the people also enjoy the benefits of modern products and services; saving travel costs and time when using banking services and accessing bank loans more easily and quickly. The capital transfer time has been shortened, contributing to speeding up the development of production - business and working capital reinvestment cycle of the businesses and the people.

For the SBV – a State management agency in the monetary and banking areas, PAR results have helped the SBV to come up with more professional, methodical and effective policy directions and operations. The reduction of the business conditions has helped to reduce the time and manpower costs of the SBV in implementing the administrative procedures. Besides, by removing problems and difficulties in the monetary and credit fields, the banks have helped the monetary market and banking operations to become smoother, enabling the SBV to manage the monetary policy more effectively. At the same time, the results of the reform and renovation of the credit institutions have also helped the SBV to better perform the role of monitoring, supervising and the state management of credit institutions' operations.

For credit institutions, the pressure to reform their procedures and improve the business environment in the monetary and banking sector is the motivation for the credit institutions to comprehensively renovate their operations toward professionalism, transparency, publicity, cost reduction and customer-centered apporach, with many modern products and utilities to catch up with the international practices and standards. This motivation will help credit institutions to operate more effectively and accelerate the restructuring process in association with bad debt handling in the 2016-2020 period, and the subsequent phases. It can be seen that, at present, most banks have focused on investing strongly into information technology to develop online products, offering many new and convenient packages of products and services which are suitable to different customers segments. Most services provided to the customers are now automated, using technology with high safety and security standards. The transaction processes with customers are constantly being improved, perfected, ensuring cost reduction for customers and the credit institutions, while shortening the transaction time.

PAR orientations in the coming time

The meeting also set out PAR orientations for the SBV departments and the credit institutions in the coming time. Accordingly, the department leaders shall continue to thoroughly disseminate information on and attach high importance to the implementation of PAR tasks in accordance with the guidance of the Government, the Prime Minister and the SBV's Board of Management.

SBV Deputy Governor Dao Minh Tu chaired the Conference

More focus will also be given to tightening the administrative disciplines and orders, improving public and civil service morality; at the same time, strengthening public inspection and supervision work; continuing to improve the system of synchronous and uniform legal documents to ensure fullness and transparency for the operations of the credit institutions; continuing to improve the e-Government infrastructures; promoting the application of information technology to serve the direction and administration work of the SBV; applying strongly information technology in implementing the one-stop-shop mechanism and handling of administrative procedures; developing, improving and upgrading the national payment infrastructures, creating a basis for implementing new payment products and services; conducting researches and implementing models, applying new and modern technologies in electronic payment; strengthening the supervision of the payment systems, the payment intermediary service providers to ensure stability, safety and efficiency; implementing measures to ensure security and safety in electronic payments and card payments.

The SBV branches in the provinces and cities shall disseminate and urged the administrative reforms at all credit institutions and foreign bank branches in the locality; at the same time, following closely the directions and plans for implementing Resolution No. 01, Resolution No. 02 of 2019 of the local Party Committees and authorities to ensure that banking activities are in line with the socio-economic development strategy and support the businesses in the area.

The credit institutions shall continue to acquire and disseminate information thoroughly on the banking sector's action plans on administrative reforms, with a view to enhancing the business environment in banking operations, contributing to supporting the business development to improve the national competitiveness, focusing on the following specific tasks: Continuing to improve the financial capacity, focusing on raising the capital and improving the quality of equity, meeting the provisions of the international laws and standards; actively and proactively deploying synchronously and drastically solutions to control the credit quality, reducing bad debts, improving the asset quality; implementing effective credit growth solutions coupled with credit quality control; strongly transforming the business model towards diversifying non-credit banking products and services; actively balancing the financial ability to apply reasonable lending interest rates on the basis of deposit rates and the risk level of the loans, ensuring the financial safety; prioritizing credit for production and priority areas; strict controlling credit extension for potentially risky areas; actively coordinating with the SBV branches in the provinces and cities to effectively implement the banking-business connection program; fully disclosing on the official websites of the banks with information on the lending procedures, service provisions, fees and results of the renovation, the improvement of the procedures, standards currently applied in the operations and service standards; continuing to implement safety standards in accordance with the international practices (Basel II) in Vietnam; developing the management and business manpower for the banks with high professional qualifications, a good conscience of law compliance, good morality and professional responsibilities; continuing to upgrade the information technology systems and the internal payment systems; enhancing the application of information technology to the operations and management in order to analyze and prevent risks; at the same time investing and having appropriate solutions to ensure information technology security.

VA

 


  • aA
  • Các chuyên mục:
  • News
CÁC TIN KHÁC
Building ASEAN’s regional connectivity through innovative partnerships
28/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh attends AIIB Governors' Business Roundtable
27/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh attends AIIB Board of Governors' Meeting and related bilateral meetings
27/06/2025
Deputy Governor Pham Thanh Ha meets IMF’s Article IV Mission
26/06/2025
IMF makes positive comments for Vietnam’s institutional reforms
26/06/2025
SBV re-organizes regional branches’ system to be more streamlined, effective and efficient
24/06/2025
SBV been managing to operate monetary policy in flexible manner, in line with practical developments, helping to control inflation and maintain macro-economic stability
20/06/2025
Director General of SBV Foreign Exchange Management Department: ‘Monopoly on gold bullion production to be terminated
13/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh meets Executive Director of WB Office
11/06/2025
Regulating and supervising related party transactions: International lessons, experience and applications for Vietnam
10/06/2025
Đang hiển thị 1 đến 10 của 4940
  • 1
  • 2
  • 3
  • 494
Giới thiệu NHNN
  • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
  • Chức năng nhiệm vụ
  • Ban lãnh đạo đương nhiệm
  • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
CPI
Lãi Suất
Dự trữ bắt buộc
Hoạt động thị trường tiền tệ
  • Nghiệp vụ thị trường mở
  • Thông tin chào bán tín phiếu NHNN
  • Đấu thầu Tín phiếu kho bạc nhà nước
    • Thông báo đấu thầu
    • Kết quả đấu thầu
  • Giấy mời tham gia đấu thầu vàng
Cải cách hành chính
  • Tin tức CCHC
  • Bản tin CCHC nội bộ
  • Văn bản CCHC
  • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
  • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
  • Danh mục điều kiện kinh doanh
  • Danh mục báo cáo định kỳ
  • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
  • Đào tạo ISO
Dịch vụ công trực tuyến
Hoạt Động Khác
  • Đầu tư, đấu thầu
    • Thông tin đấu thầu
    • Các dự án đang chuẩn bị đầu tư
    • Các dự án đang triển khai
    • Các dự án đã hoàn tất
  • Tài chính vi mô tại Việt Nam
  • Ổn định tài chính
    • Giới thiệu
      • Ổn định tài chính và vai trò của ổn định tài chính
      • Vai trò của NHTW đối với ổn định tài chính
    • Báo cáo chuyên đề về ổn định tài chính
  • Hợp tác quốc tế
    • Quan hệ với ADB
    • Quan hệ với IMF
    • Quan hệ với IBEC - IIB
    • Quan hệ với WB
    • Quan hệ với AIIB
    • Quan hệ với BIS
    • Quan hệ song phương
      • Tổng quan về hoạt động hợp tác song phương
      • Khu vực châu Á
      • Khu vực châu Âu
      • Khu vực châu Mỹ
      • Khu vực châu Phi
      • Khu vực châu Đại Dương
    • Quan hệ đa phương
      • Tổng quan về hoạt động hợp tác đa phương
      • Giới thiệu tổ chức APEC
      • Giới thiệu tổ chức ASEM
      • Giới thiệu tổ chức WTO
      • Giới thiệu tổ chức ASEAN
      • Giới thiệu SEACEN
  • Công nghệ thông tin
    • Chiến lược phát triển và ứng dụng CNTT trong hoạt động ngân hàng
    • Hỗ trợ kỹ thuật
    • An toàn thông tin
      • Danh sách đầu mối ứng cứu sự cố ANTT
      • Hoạt động mạng lưới ứng cứu sự cố ANTT
      • Văn bản chính sách ANTT
      • Tài liệu tuyên truyền nâng cao nhận thức ANTT
  • Hoạt động khoa học công nghệ
    • Các chương trình đề tài
    • Kết quả các chương trình, đề tài
    • Hợp tác nghiên cứu
    • Dịch vụ khoa học công nghệ
    • Chiến lược phát triển ngành ngân hàng
  • Tổ chức cán bộ
    • Tuyển dụng
  • Thi đua khen thưởng
    • Văn bản về thi đua khen thưởng
    • Công tác thi đua khen thưởng
    • Lấy ý kiến nhân dân đối với tập thể, cá nhân được đề nghị khen thưởng cấp nhà nước
  • Hệ thống báo cáo phục vụ điều hành CSTT quốc gia
  • Hoạt động Tổ chức tín dụng
  • Hoạt động đoàn thể
  • Tài chính kế toán
    • Chế độ kế toán của NHNN
      • Văn bản quy phạm pháp luật
      • Văn bản hướng dẫn
    • Quản lý tài chính, tài sản của NHNN
      • Văn bản
      • Tình hình triển khai
    • Chế độ kế toán của TCTD
      • Văn bản quy phạm pháp luật
      • Văn bản hướng dẫn
    • Quản lý đầu tư xây dựng cơ bản
Cơ chế chính sách hỗ trợ doanh nghiệp
  • Các chính sách của NHNN
  • Các chính sách của TCTD
  • Giải đáp chính sách
  • Hỗ trợ pháp lý cho DNVVN
NHNN với Quốc hội và cử tri
  • Thống đốc NHNN trả lời đại biểu Quốc hội và cử tri
  • Thống đốc NHNN trả lời chất vấn của đại biểu Quốc hội
  • Thống đốc trả lời ý kiến, kiến nghị của cử tri
    • Thống đốc trả lời kiến nghị cử tri theo tỉnh, thành phố
    • Thống đốc trả lời kiến nghị cử tri theo nhóm vấn đề
  • Hoạt động về công tác Quốc hội
  • Báo cáo, giải trình
    • Báo cáo của NHNN
    • Giải trình của NHNN
  • Tài liệu tham khảo
    • Nghị quyết của Quốc hội
    • Báo cáo tại các Kỳ họp của Quốc hội
    • Nghị quyết của Ủy ban Thường vụ Quốc hội
  • Liên hệ
Công bố thông tin của Doanh nghiệp nhà nước thuộc ngành Ngân hàng
  • Danh sách Doanh nghiệp do NHNN quản lý và phần vốn góp tại Doanh nghiệp
  • Thông tin định kỳ
    • Chiến lược phát triển của doanh nghiệp
    • Kế hoạch sản xuất, kinh doanh và đầu tư phát triển 05 năm của doanh nghiệp
    • Kế hoạch sản xuất, kinh doanh và đầu tư phát triển hằng năm của doanh nghiệp
    • Báo cáo đánh giá về kết quả thực hiện kế hoạch sản xuất, kinh doanh hằng năm và 03 năm gần nhất tính đến năm báo cáo
    • Báo cáo kết quả thực hiện các nhiệm vụ công ích và trách nhiệm xã hội khác (nếu có)
    • Báo cáo thực trạng quản trị và cơ cấu tổ chức của doanh nghiệp
    • Báo cáo tình hình đầu tư, quản lý, sử dụng vốn nhà nước tại doanh nghiệp
    • Quyết định giao chỉ tiêu đánh giá hằng năm
    • Kế hoạch giám sát các doanh nghiệp
    • Báo cáo tài chính 06 tháng và báo cáo tài chính năm của doanh nghiệp
    • Báo cáo chế độ tiền lương, tiền thưởng của doanh nghiệp
    • Báo cáo tình hình thực hiện sắp xếp, đổi mới doanh nghiệp hằng năm
  • Thông tin bất thường
Hệ thống các TCTD
  • Ngân hàng
    • Ngân hàng thương mại
      • NHTM Nhà nước
      • NHTM Cổ phần
      • Ngân hàng 100% vốn nước ngoài
      • Ngân hàng liên doanh
    • Ngân hàng Chính sách xã hội
    • Ngân hàng Hợp tác xã
  • TCTD phi ngân hàng
    • Công ty tài chính
    • Công ty cho thuê tài chính
    • TCTD phi ngân hàng khác
  • Tổ chức tài chính vi mô
  • Quỹ tín dụng nhân dân
  • Chi nhánh ngân hàng nước ngoài
  • Văn phòng đại diện
Chương trình, chính sách tín dụng trọng điểm
  • Cơ chế, chính sách tín dụng, các chương trình, gói tín dụng hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
    • Kết quả triển khai
  • Chương trình khác
    • Kết quả triển khai
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
  • Chính sách tín dụng phục vụ phát triển nông nghiệp, nông thôn
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
    • Kết quả triển khai
Phổ biến kiến thức
  • Danh mục thuật ngữ
  • Các nội dung phổ biến kiến thức cộng đồng
    • Tiền Việt Nam - những điều bạn nên biết
      • Phát hành và điều hòa tiền mặt
      • Tiền không đủ tiêu chuẩn lưu thông
      • Tiền đình chỉ lưu hành
      • Phân biệt tiền thật, tiền giả
      • Bảo vệ tiền Việt Nam
    • Các hoạt động thanh toán qua ngân hàng
      • Một số thông tin về thẻ ngân hàng
      • Những điều cần biết khi giao dịch qua ngân hàng điện tử
Tiếp cận thông tin
  • Danh mục thông tin công khai
  • Thông tin về đầu mối cung cấp thông tin cho công dân
  • Địa chỉ tiếp nhận yêu cầu cung cấp thông tin qua mạng điện tử
  • Các mẫu phiếu sử dụng trong cung cấp thông tin
  • Hướng dẫn yêu cầu cung cấp thông tin
Thanh Tìm kiếm
TIN VIDEO
Dấu ấn ngành Ngân hàng trong Triển lãm thành tựu đất nước 80 năm hành trình Độc lập – Tự do – Hạnh phúc
Dấu ấn ngành Ngân hàng trong Triển lãm thành tựu đất nước 80 năm hành trình Độc lập – Tự do – Hạnh phúc
TIN ẢNH
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
TIN ẢNH
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Icon

Danh bạ liên hệ

Icon

Phản ánh kiến nghị

Icon

Đường dây nóng

Calendar Icon LỊCH LÀM VIỆC CỦA BAN LÃNH ĐẠO Microphone Icon CÁC BÀI PHÁT BIỂU Chart Icon CPI Percentage Icon LÃI SUẤT Money Icon DỰ TRỮ BẮT BUỘC Graduation Icon GIÁO DỤC TÀI CHÍNH Newspaper Icon THÔNG CÁO BÁO CHÍ ẤN PHẨM PHÁT HÀNH
Ngân hàng
ĐẠI HỘI ĐẢNG CÁC CẤP NHIỆM KỲ 2025-2030 Chuyển đổi số
Danh Bạ Liên Hệ Phản Ánh Kiến Nghị Đường Dây Nóng
© cổng thông tin điện tử ngân hàng nhà nước việt nam
Địa chỉ: 49 Lý Thái Tổ - Hoàn Kiếm - Hà Nội
Thường trực Ban biên tập: (84 - 243) 266.9435
Email: thuongtrucweb@sbv.gov.vn rss
NCSC Certification
Số điện thoại tổng đài Ngân hàng Nhà nước: (84 - 243) 936.6306
Đầu mối tiếp nhận thông tin về sự cố an toàn thông tin: số điện thoại: (+84)84.859.5983, email: antt@sbv.gov.vn
IPv6 Ready
Ngân hàng Nhà nước Việt Nam

Digital Bankingtimes

logo-tinhvan
logo-tinhvan
logo-tinhvan
logo-tinhvan
Cổng thông tin điện tử NHNN
Thời báo Ngân Hàng
Tạp chí Ngân hàng

Digital Bankingtimes

Digital Banking Times Logos