Skip to Main Content
Lỗi

Cổng Thông Tin Điện Tử

Ngân Hàng Nhà Nước Việt Nam

|
  • Tin tức - sự kiện
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
    • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • QUẢN LÝ NGOẠI HỐI
    VÀ KINH DOANH VÀNG
  • Dữ liệu thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM,POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chỉ tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng theo quý
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Kết quả điều tra
      • Điều tra trực tuyến
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • Tin tức sự kiện
  • Thông cáo báo chí
    • Thông tin về hoạt động ngân hàng trong tuần
    • Thông cáo báo chí khác
  • Tỷ giá
    • Tỷ giá trung tâm
    • Tỷ giá tham khảo tại giữa đồng Việt Nam và các loại ngoại tệ tại Cục Quản lý ngoại hối
    • Tỷ giá tính chéo của Đồng Việt Nam với một số ngoại tệ để xác định giá tính thuế
  • Lãi suất
    • Lãi suất NHNN quy định
    • Lãi suất thị trường liên ngân hàng
  • Dữ liệu Thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM/POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chi tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Điều tra trực tuyến
      • Kết quả điều tra
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • CPI
  • Văn bản quy phạm pháp luật
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
      • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • Quản lý hoạt động ngoại hối và hoạt động kinh doanh vàng
  • Cải cách hành chính
    • Tin tức CCHC
    • Bản tin CCHC nội bộ
    • Văn bản cải cách hành chính
    • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
    • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
    • Danh mục điều kiện kinh doanh
    • Danh mục báo cáo định kỳ
    • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
    • Đào tạo ISO
  • Diễn đàn NHNN
    • Hỏi đáp
    • Lấy ý kiến dự thảo VBQPPL
  • Giới thiệu NHNN
    • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
    • Chức năng nhiệm vụ
    • Ban lãnh đạo đương nhiệm
    • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
Trang chủ
  • Tin tức sự kiện
  • Thông cáo báo chí
    • Thông tin về hoạt động ngân hàng trong tuần
    • Thông cáo báo chí khác
  • Tỷ giá
    • Tỷ giá trung tâm
    • Tỷ giá tham khảo tại giữa đồng Việt Nam và các loại ngoại tệ tại Cục Quản lý ngoại hối
    • Tỷ giá tính chéo của Đồng Việt Nam với một số ngoại tệ để xác định giá tính thuế
  • Lãi suất
    • Lãi suất NHNN quy định
    • Lãi suất thị trường liên ngân hàng
  • Dữ liệu Thống kê
    • Cán cân thanh toán quốc tế
    • Tổng phương tiện thanh toán
      • Tổng phương tiện thanh toán và Tiền gửi của khách hàng tại TCTD
      • Tiền mặt lưu thông trên tổng phương tiện thanh toán
    • Hoạt động thanh toán
      • Giao dịch của hệ thống thanh toán quốc gia
      • Giao dịch thanh toán nội địa theo các PTTT
      • Giao dịch qua ATM/POS/EFTPOS/EDC
      • Số lượng thẻ ngân hàng
      • Tài khoản tiền gửi thanh toán của cá nhân
      • Các tổ chức CUDVTT không phải là TCTD
    • Dư nợ tín dụng đối với nền kinh tế
    • Hoạt động của hệ thống các TCTD
      • Thống kê một số chi tiêu cơ bản
      • Tỷ lệ dư nợ cho vay so với tổng tiền gửi
      • Tỷ lệ nợ xấu trong tổng dư nợ tín dụng
    • Điều tra thống kê
      • Hướng dẫn
      • Phiếu điều tra
      • Điều tra trực tuyến
      • Kết quả điều tra
    • Các văn bản liên quan đến quy định báo cáo thống kê
  • CPI
  • Văn bản quy phạm pháp luật
  • Chính sách tiền tệ
    • Định hướng điều hành CSTT và hoạt động ngân hàng trong năm
    • Thẩm quyền quyết định CSTT quốc gia và các công cụ thực hiện
  • Thanh toán & ngân quỹ
    • Nhiệm vụ của NHNN trong hoạt động thanh toán
    • Các hệ thống thanh toán trong nền kinh tế
      • Hệ thống thanh toán điện tử liên ngân hàng
      • Các hệ thống thanh toán khác
    • Giám sát hệ thống thanh toán
      • Thanh toán không dùng tiền mặt
    • Hệ thống mã tổ chức phát hành thẻ
    • Biểu phí dịch vụ thanh toán qua NHNN
    • Hoạt động ngân quỹ
    • Danh mục các giao dịch bắt buộc phải thanh toán qua ngân hàng
  • Phát hành tiền
    • Đồng tiền Việt Nam
    • Tiền thật, tiền giả
    • Những hành vi bị nghiệm cấm và một số quy định về xử phạt liên quan đến phòng, chống tiền giả và bảo vệ tiền Việt Nam
  • Quản lý hoạt động ngoại hối và hoạt động kinh doanh vàng
  • Cải cách hành chính
    • Tin tức CCHC
    • Bản tin CCHC nội bộ
    • Văn bản cải cách hành chính
    • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
    • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
    • Danh mục điều kiện kinh doanh
    • Danh mục báo cáo định kỳ
    • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
    • Đào tạo ISO
  • Diễn đàn NHNN
    • Hỏi đáp
    • Lấy ý kiến dự thảo VBQPPL
  • Giới thiệu NHNN
    • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
    • Chức năng nhiệm vụ
    • Ban lãnh đạo đương nhiệm
    • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
  • News

Results of monetary policy management and banking performance after nine months of 2019

04/10/2019 16:21:00
0:00
/
0:00
Giọng Nam
  • Giọng Nam
  • Giọng Nữ

On October 1, 2019, the State Bank of Vietnam (SBV) organized a press conference to disseminate information on the results of the monetary policy management and the banking operations after 9 months of 2019. Deputy Governor Dao Minh Tu chaired the conference.


Also attending the meeting were representatives from the Banking Supervision Agency, the Payment Department, the Department of Credit for Economic Sectors, the Monetary Policy Department, the Communications Department, the SBV Office... as well as several commercial banks and media agencies.

Implementing Resolution No. 01/NQ-CP of the Government dated January 8th, 2019 and other resolutions of the Government’s regular meetings, the State Bank of Vietnam (SBV) has conducted consistent measures of monetary policy and ensured safe and effective banking operations. Accordingly, from the beginning of 2019, in order to achieve the macro-economic targets of the National Assembly and the Government to control inflation for the whole year below 4%, economic growth of about 6.8%, the SBV Governor issued Directive No. 01/CT-NHNN directing the implementation of the key tasks and solutions of the banking industry in 2019; setting the target of following closely the macroeconomic developments, the SBV has managed the monetary policy in a proactive, flexible, and prudent manner in coordination with the fiscal and macroeconomic policies, with a view to controlling the inflation in line with the set-out target, supporting the economic growth, stabilizing the money and forex markets.

Overview of the meeting

In addition, the SBV has also been regulating the interest rates in line with the macro developments and the money market, directing the credit institutions to proactively review and balance their financial positions to apply reasonable lending interest rates based on the mobilization interest rates and the risk levels of the loans, ensuring financial security. Based on the assessment of the macroeconomic developments and the domestic and international monetary markets, especially in the situation many central banks are continuously cutting interest rates, on September 16, 2019, the SBV adjusted the key management interest rates down by 0.25%/year in order to continue to facilitate the economy and the liquidity of the credit system. Basically, the interest rate levels remained stable.

In the foreign exchange market, the exchange rates are relatively stable, with flexible movements in accordance with the changes in the market conditions; the market liquidity is still guaranteed; the foreign currency transactions are going on smoothly, the legitimate demands for foreign currencies have been met fully and promptly. The SBV’s net purchases of foreign currencies have made constant supplies for the State foreign exchange reserves.

Based on the credit growth target of the whole year, the SBV has announced the credit growth target for each credit institution (CI); at the same time, the SBV has also directed the CIs to improve credit quality, focusing credit on production and business, and priority areas, creating favorable conditions in accessing credit capital. The SBV has issued Circular No. 42/2018/TT-NHNN dated December 28, 2018 amending and supplementing a number of articles of Circular No. 24/2015/TT-NHNN dated December 8, 2015 on lendings in foreign currencies by CIs to residents in Vietnam, which narrows some capital needs for foreign currencies. Mr. Pham Thanh Ha – Director General of the Monetary Policy Department – affirmed: “Credit for a number of sectors that are the driving forces of the economic growth, such as industry, construction, services and priority sectors has generally grown well; credit for potentially risky areas, credit for life’s demands has increased slowly as compared to the same period last year.”

Implementing the Prime Minister's instructions, with a view to limiting and repelling black credit as stipulated in the Government’s Directives from the beginning of the year, the SBV Governor has requested the CIs to step up the implementation of the solutions to remove difficulties and create favorable conditions for organizations and people to access capital; having appropriate credit solutions to meet the legitimate needs of the people, contributing to limiting black credit. At the same time, the SBV Governor has issued Decision No. 1178/QD-NHNN promulgating the Action Plan of the Banking sector to implement the Prime Minister's Directive 12/CT-TTg of April 25, 2019 on enhancing the prevention, fighting against criminals and law violations related to black credit activities.

In addition, the administrative procedure reform has received special attention from the SBV. According to the results of the 2018 Public Administration Reform Index (PAR index), the SBV achieved the highest score of 90.57/100 and continued to rank at No. 1 among the ministries and central government agencies. This is the 4th year in a row that the State Bank has ranked No.1 in PAR. According to Deputy Governor Dao Minh Tu, the SBV has set a consistent goal of strengthening PAR in the SBV system in association with renovating the services of the banking sector to focus on people and enterprises, creating a clear change in improving the business environment in the banking activities. All administrative procedure reforms are essentially solutions to increase access to credit, as well as banking and monetary services for the businesses and people throughout the process, symplifying conditions and procedures for borrowing money and providing banking and monetary services.

With the implementation of the above-mentioned drastic solutions, the banking sector has basically met the capital needs for production and business, the legitimate needs of the people. As of September 24, 2019, the credit balance to the economy increased by 8.64% compared to the end of 2018. Sharing at the Conference, Mr. Nguyen Quoc Hung – Director General of the Credit Department – said that credit for most priority sectors has increased positively, such as: Credit for high-tech enterprises increased by 22.04%; Credit for export increased by 13.2%; Credit for small and medium enterprises increased by 11.42%; Credit for agriculture and rural areas increased by 6%; Credit for support industries increased by 1.85%. The credit programs under the directions of the Government and the Prime Minister, such as lendings to reduce losses in agriculture, lendings to clean agriculture, high-tech agriculture, social housing,... continued to be strongly implemented by the CIs. Credit for risky areas has been strictly controlled in accordance with the orientations of the SBV.

The restructuring of the CIs also got further promoted. The results of the CI system restructuring have enhanced the system stability, the safety of the CI system has been ensured, which has been reflected in such aspects as: The financial capacity of the CIs has continued to be strengthened, the charter capital of the Cis has increased steadily over the years; the CI system scale has continued to grow; the CIs' capabilities in governance, inspection, internal audits and risk management have been constantly improved and got closer to the international practices; the transparency in the operations of the CI system has been enhanced ...

Mr.Pham Thanh Ha – Director General of the Monetary Policy Department – speaks at the meeting

Mr.Nguyen Quoc Hung – Director General of the Department of Credit for Economic Sectors – speaks at the meeting

Mrs. Le Thi Thuy Sen – Director General of the Communication Department – speaks at the meeting

Mr. Nghiem Thanh Son – Deputy Director General of the Payment Department – speaks at the meeting

Mr.Nguyen Trong Du – Deputy Chief Inspector of the Banking Supervision Agency – speaks at the meeting

 

 

According to Mr. Nguyen Trong Du, Deputy Chief Inspector of the Banking Supervision Agency, the implementation of Basel II Capital Standards continues to be focused to meet the international capital safety practices. Up to now, the SBV has approved for 11 commercial banks to implement Circular No. 41/2016/TT-NHNN before the deadline ((the timeline prescribed in this Circular is January 1, 2020).

The implementation of Resolution No. 42/2017/QH14 has achieved some positive results. The accumulated figures from August 15, 2017 to the end of June 2019 show that the whole CI system has handled VND 224.7 trillion of bad debts as determined by Resolution 42 (excluding the use of risk provisions). The ratio of bad debts in the balance sheet by the end of June 2019 was 1.9%. It can be said that the credit quality has been improved with measures to handle bad debts that have been implemented synchronously together with measures to control and prevent newly arising bad debts; improving credit quality and reducing the bad debt ratio of the CI system.

In the field of payment, in addition to improving the legal basis, the SBV has implemented synchronous solutions to promote non-cash payments. At the same time, the SBV has directed the credit institutions to further invest in and develop payment infrastructure, enhance security and confidentiality, ensure the legal rights of customers as well as apply the innovations of the IR 4.0 in providing payment services. As a result, non-cash payments have continued to make many positive changes. According to Mr. Nghiem Thanh Son, Deputy Director General of the SBV Payment Department, up to now, there have been 78 payment service providers providing Internet payment services and 45 mobile payment service providers. After 7 months of 2019, the number of financial transactions via the Internet reached more than 226 million, with the transaction value of about VND 10,900 trillion (increased by 51.8% in number of transactions and 18.3% in value over the same period of 2018); the number of financial transactions via mobile phones reached nearly 202 million, with the transaction value of over VND 2,090 trillion (increased by 104.9% in number of transactions and 155.3% in value over the same period of 2018). The number and value of domestic payment transactions by bankcards continued to increase; many features and utilities have been integrated into bankcards for payments for goods and services; at the same time, the banks have also constantly improved the quality of their services, the safety and security in card payments. Payments of public services via banks have made many positive changes.

In particular, the information, communication and education (IEC) on non-cash payments has received high attention and been promoted effectively. According to Mrs. Le Thi Thuy Sen, Director General of the Communications Department, over the past time, the SBV has been actively developed the content and coordinated with the media to conduct the financial education programs, which have received high evaluation from the public, such as "Smart money", "Smart-kids", the contest "Correct understanding about money" , "Wise money",... in order to raise the public awareness and knowledge, thereby improving the accessibility to banking products for the people, encouraging the use of non-cash payment methods.

Orientations of monetary policy management and banking operations in the coming time

Responding to the reporters' questions related to the new points in the monetary policy management during the emaining months of 2019, Deputy Governor Dao Minh Tu said that on the basis of the targets set by the National Assembly and the Government, as well as the assessments on the macroeconomic and monetary developments, for the remaining months of 2019, the SBV will continue to operate the monetary policy in a proactive, flexible, prudent manner, in close coordination with the fiscal and other macroeconomic policies to control average inflation under the 4% target; keeping abreast of the macroeconomic developments, the domestic and international financial and monetary market situations, stabilizing the monetary and foreign exchange markets, controlling the growth of total payment and credit facilities in line with the set orientations.

SBV Deputy Governor Dao Minh Tu answers the reporters’ questions

Regarding the credit provision for BOT and BT projects, Deputy Governor Dao Minh Tu affirmed that: Complying closely with the guidelines and policies of the Party, the State and the directions of the Prime Minister, the banking sector is always prepared to provide lendings to the infrastructure investment projects to serve the country's socio-economic development, including BOT projects; however, it is required to conduct solutions to ensure safety in the banking operations, such as the safety indicators, capital adequacy ratio (CAR),... of the commercial banks.

Recently, the mobilization of credit from domestic investors has mainly relied on domestic CIs, while outstanding loans of long-term credit loans of domestic banks remain high. According to the SBV, BOT and BT projects normally require large total investment, with long payback periods, and large demands for loans; lending to BOT and BT projects puts great pressure on banks in balancing their capital sources, since the banks' capital is mainly short-term.

“Currently, total outstanding loans and credit commitments for BOT and BT projects have reached the credit limit for the banking sector. If banks cannot raise their charter capital, it will be difficult to raise capital for the North-South Expressway PPP projects”, said Deputy Governor Dao Minh Tu. Credit supplies are more difficult when under the SBV’s regulation requiring the maximum rate of using short-term capital for medium and long-term loans being reduced to 40% since January 1, 2018. Deputy Governor Dao Minh Tu also emphasized the urgency of clarifying the regulations and policies related to BOT and BT projects to minimize risks.

In the last months of 2019, the SBV will operate the open market operations, regulating the liquidity of the credit institutions at a reasonable level to stabilize the monetary market, contributing to the implementation of the monetary policy targets; administer the compulsory reserves in synchrony with other monetary policy instruments, in accordance with the market developments and the monetary policy targets; manage the interest rates and the exchange rates in line with the macro balance, the market developments and the monetary policy targets; synchronously combine the monetary policy instruments with flexible market interventions to stabilize the foreign currency market, contributing to the macroeconomic stability, supporting a reasonable economic growth and consolidating the State foreign exchange reserves in time of favorable conditions.

The SBV will also manage credit in line with the orientations and criteria, in synchrony with improving credit quality; focus on allocating capital resources into production and business sectors, especially priority areas according to the Government's policy; continue to create favorable conditions for businesses and people to access credit; strictly control credit for risky areas.

The SBV will further promote the implementation of the restructuring scheme of CIs system in association with handling with bad debts by 2020; implement drastically and effectively Resolution No. 42/2017/QH14 of the National Assembly on pilot handling of bad debts in the CIs; accelerate the handling of bad debts in line with the market mechanisms; control newly arising bad debts and preventing potential bad debts from turning into bad debts; strive to bring the non-performing loans ratio to below 2%;

Continuing to improve the legal framework, develop mechanisms and policies to promote non-cash payments; continue to effectively implement the Scheme on development of non-cash payments in Vietnam during the 2016-2020 period, and the Scheme on promoting payments via banks for public services, such as taxes, electricity, water use, education fees, healthcare and payments for the social security programs; promoting non-cash payments but focus on mobile payments and new and modern payment methods; deploying new payment models in the rural, isolated and remote areas in association with developing and implementing the National Financial Inclusion Strategy in Vietnam; promoting e-payments in the Government sector; continuing to direct organizations to actively provide non-cash payment services in the field of public services; strengthening the assurance of security and safety in electronic payments; supervising the activities of intermediary payment service providers to ensure proper operations in line with the regulations.

At the same time, promoting information and communication on non-cash payments, as well as financial education; improving access to financial and banking products and services for the people and businesses; strengthening measures to protect the consumers' interests, at the same time improve the quality and efficiency of the payment services; accelerating the reform of public administrative procedures in the banking operations, facilitating organizations and individuals in administrative transactions with the SBV and transactions with the CIs; contributing to improving the business environment in the monetray and banking areas; improving the national competitiveness; promoting businesses in general and credit institutions in particular to develop sustainably.

VA


  • aA
  • Các chuyên mục:
  • News
CÁC TIN KHÁC
Building ASEAN’s regional connectivity through innovative partnerships
28/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh attends AIIB Governors' Business Roundtable
27/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh attends AIIB Board of Governors' Meeting and related bilateral meetings
27/06/2025
Deputy Governor Pham Thanh Ha meets IMF’s Article IV Mission
26/06/2025
IMF makes positive comments for Vietnam’s institutional reforms
26/06/2025
SBV re-organizes regional branches’ system to be more streamlined, effective and efficient
24/06/2025
SBV been managing to operate monetary policy in flexible manner, in line with practical developments, helping to control inflation and maintain macro-economic stability
20/06/2025
Director General of SBV Foreign Exchange Management Department: ‘Monopoly on gold bullion production to be terminated
13/06/2025
Deputy Governor Nguyen Ngoc Canh meets Executive Director of WB Office
11/06/2025
Regulating and supervising related party transactions: International lessons, experience and applications for Vietnam
10/06/2025
Đang hiển thị 1 đến 10 của 4940
  • 1
  • 2
  • 3
  • 494
Giới thiệu NHNN
  • Sơ lược quá trình thành lập và phát triển
  • Chức năng nhiệm vụ
  • Ban lãnh đạo đương nhiệm
  • Lãnh đạo NHNN qua các thời kỳ
CPI
Lãi Suất
Dự trữ bắt buộc
Hoạt động thị trường tiền tệ
  • Nghiệp vụ thị trường mở
  • Thông tin chào bán tín phiếu NHNN
  • Đấu thầu Tín phiếu kho bạc nhà nước
    • Thông báo đấu thầu
    • Kết quả đấu thầu
  • Giấy mời tham gia đấu thầu vàng
Cải cách hành chính
  • Tin tức CCHC
  • Bản tin CCHC nội bộ
  • Văn bản CCHC
  • Phiếu lấy ý kiến giải quyết TTHC
  • Bộ câu hỏi về thủ tục hành chính NHNN
  • Danh mục điều kiện kinh doanh
  • Danh mục báo cáo định kỳ
  • HTQLCL theo tiêu chuẩn ISO
  • Đào tạo ISO
Dịch vụ công trực tuyến
Hoạt Động Khác
  • Đầu tư, đấu thầu
    • Thông tin đấu thầu
    • Các dự án đang chuẩn bị đầu tư
    • Các dự án đang triển khai
    • Các dự án đã hoàn tất
  • Tài chính vi mô tại Việt Nam
  • Ổn định tài chính
    • Giới thiệu
      • Ổn định tài chính và vai trò của ổn định tài chính
      • Vai trò của NHTW đối với ổn định tài chính
    • Báo cáo chuyên đề về ổn định tài chính
  • Hợp tác quốc tế
    • Quan hệ với ADB
    • Quan hệ với IMF
    • Quan hệ với IBEC - IIB
    • Quan hệ với WB
    • Quan hệ với AIIB
    • Quan hệ với BIS
    • Quan hệ song phương
      • Tổng quan về hoạt động hợp tác song phương
      • Khu vực châu Á
      • Khu vực châu Âu
      • Khu vực châu Mỹ
      • Khu vực châu Phi
      • Khu vực châu Đại Dương
    • Quan hệ đa phương
      • Tổng quan về hoạt động hợp tác đa phương
      • Giới thiệu tổ chức APEC
      • Giới thiệu tổ chức ASEM
      • Giới thiệu tổ chức WTO
      • Giới thiệu tổ chức ASEAN
      • Giới thiệu SEACEN
  • Công nghệ thông tin
    • Chiến lược phát triển và ứng dụng CNTT trong hoạt động ngân hàng
    • Hỗ trợ kỹ thuật
    • An toàn thông tin
      • Danh sách đầu mối ứng cứu sự cố ANTT
      • Hoạt động mạng lưới ứng cứu sự cố ANTT
      • Văn bản chính sách ANTT
      • Tài liệu tuyên truyền nâng cao nhận thức ANTT
  • Hoạt động khoa học công nghệ
    • Các chương trình đề tài
    • Kết quả các chương trình, đề tài
    • Hợp tác nghiên cứu
    • Dịch vụ khoa học công nghệ
    • Chiến lược phát triển ngành ngân hàng
  • Tổ chức cán bộ
    • Tuyển dụng
  • Thi đua khen thưởng
    • Văn bản về thi đua khen thưởng
    • Công tác thi đua khen thưởng
    • Lấy ý kiến nhân dân đối với tập thể, cá nhân được đề nghị khen thưởng cấp nhà nước
  • Hệ thống báo cáo phục vụ điều hành CSTT quốc gia
  • Hoạt động Tổ chức tín dụng
  • Hoạt động đoàn thể
  • Tài chính kế toán
    • Chế độ kế toán của NHNN
      • Văn bản quy phạm pháp luật
      • Văn bản hướng dẫn
    • Quản lý tài chính, tài sản của NHNN
      • Văn bản
      • Tình hình triển khai
    • Chế độ kế toán của TCTD
      • Văn bản quy phạm pháp luật
      • Văn bản hướng dẫn
    • Quản lý đầu tư xây dựng cơ bản
Cơ chế chính sách hỗ trợ doanh nghiệp
  • Các chính sách của NHNN
  • Các chính sách của TCTD
  • Giải đáp chính sách
  • Hỗ trợ pháp lý cho DNVVN
NHNN với Quốc hội và cử tri
  • Thống đốc NHNN trả lời đại biểu Quốc hội và cử tri
  • Thống đốc NHNN trả lời chất vấn của đại biểu Quốc hội
  • Thống đốc trả lời ý kiến, kiến nghị của cử tri
    • Thống đốc trả lời kiến nghị cử tri theo tỉnh, thành phố
    • Thống đốc trả lời kiến nghị cử tri theo nhóm vấn đề
  • Hoạt động về công tác Quốc hội
  • Báo cáo, giải trình
    • Báo cáo của NHNN
    • Giải trình của NHNN
  • Tài liệu tham khảo
    • Nghị quyết của Quốc hội
    • Báo cáo tại các Kỳ họp của Quốc hội
    • Nghị quyết của Ủy ban Thường vụ Quốc hội
  • Liên hệ
Công bố thông tin của Doanh nghiệp nhà nước thuộc ngành Ngân hàng
  • Danh sách Doanh nghiệp do NHNN quản lý và phần vốn góp tại Doanh nghiệp
  • Thông tin định kỳ
    • Chiến lược phát triển của doanh nghiệp
    • Kế hoạch sản xuất, kinh doanh và đầu tư phát triển 05 năm của doanh nghiệp
    • Kế hoạch sản xuất, kinh doanh và đầu tư phát triển hằng năm của doanh nghiệp
    • Báo cáo đánh giá về kết quả thực hiện kế hoạch sản xuất, kinh doanh hằng năm và 03 năm gần nhất tính đến năm báo cáo
    • Báo cáo kết quả thực hiện các nhiệm vụ công ích và trách nhiệm xã hội khác (nếu có)
    • Báo cáo thực trạng quản trị và cơ cấu tổ chức của doanh nghiệp
    • Báo cáo tình hình đầu tư, quản lý, sử dụng vốn nhà nước tại doanh nghiệp
    • Quyết định giao chỉ tiêu đánh giá hằng năm
    • Kế hoạch giám sát các doanh nghiệp
    • Báo cáo tài chính 06 tháng và báo cáo tài chính năm của doanh nghiệp
    • Báo cáo chế độ tiền lương, tiền thưởng của doanh nghiệp
    • Báo cáo tình hình thực hiện sắp xếp, đổi mới doanh nghiệp hằng năm
  • Thông tin bất thường
Hệ thống các TCTD
  • Ngân hàng
    • Ngân hàng thương mại
      • NHTM Nhà nước
      • NHTM Cổ phần
      • Ngân hàng 100% vốn nước ngoài
      • Ngân hàng liên doanh
    • Ngân hàng Chính sách xã hội
    • Ngân hàng Hợp tác xã
  • TCTD phi ngân hàng
    • Công ty tài chính
    • Công ty cho thuê tài chính
    • TCTD phi ngân hàng khác
  • Tổ chức tài chính vi mô
  • Quỹ tín dụng nhân dân
  • Chi nhánh ngân hàng nước ngoài
  • Văn phòng đại diện
Chương trình, chính sách tín dụng trọng điểm
  • Cơ chế, chính sách tín dụng, các chương trình, gói tín dụng hỗ trợ doanh nghiệp nhỏ và vừa
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
    • Kết quả triển khai
  • Chương trình khác
    • Kết quả triển khai
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
  • Chính sách tín dụng phục vụ phát triển nông nghiệp, nông thôn
    • Văn bản chỉ đạo, điều hành
    • Kết quả triển khai
Phổ biến kiến thức
  • Danh mục thuật ngữ
  • Các nội dung phổ biến kiến thức cộng đồng
    • Tiền Việt Nam - những điều bạn nên biết
      • Phát hành và điều hòa tiền mặt
      • Tiền không đủ tiêu chuẩn lưu thông
      • Tiền đình chỉ lưu hành
      • Phân biệt tiền thật, tiền giả
      • Bảo vệ tiền Việt Nam
    • Các hoạt động thanh toán qua ngân hàng
      • Một số thông tin về thẻ ngân hàng
      • Những điều cần biết khi giao dịch qua ngân hàng điện tử
Tiếp cận thông tin
  • Danh mục thông tin công khai
  • Thông tin về đầu mối cung cấp thông tin cho công dân
  • Địa chỉ tiếp nhận yêu cầu cung cấp thông tin qua mạng điện tử
  • Các mẫu phiếu sử dụng trong cung cấp thông tin
  • Hướng dẫn yêu cầu cung cấp thông tin
Thanh Tìm kiếm
TIN VIDEO
Dấu ấn ngành Ngân hàng trong Triển lãm thành tựu đất nước 80 năm hành trình Độc lập – Tự do – Hạnh phúc
Dấu ấn ngành Ngân hàng trong Triển lãm thành tựu đất nước 80 năm hành trình Độc lập – Tự do – Hạnh phúc
TIN ẢNH
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
TIN ẢNH
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Thủ tướng Phạm Minh Chính tham dự Sự kiện Chuyển đổi số ngành Ngân hàng năm 2025
Icon

Danh bạ liên hệ

Icon

Phản ánh kiến nghị

Icon

Đường dây nóng

Calendar Icon LỊCH LÀM VIỆC CỦA BAN LÃNH ĐẠO Microphone Icon CÁC BÀI PHÁT BIỂU Chart Icon CPI Percentage Icon LÃI SUẤT Money Icon DỰ TRỮ BẮT BUỘC Graduation Icon GIÁO DỤC TÀI CHÍNH Newspaper Icon THÔNG CÁO BÁO CHÍ ẤN PHẨM PHÁT HÀNH
Ngân hàng
ĐẠI HỘI ĐẢNG CÁC CẤP NHIỆM KỲ 2025-2030 Chuyển đổi số
Danh Bạ Liên Hệ Phản Ánh Kiến Nghị Đường Dây Nóng
© cổng thông tin điện tử ngân hàng nhà nước việt nam
Địa chỉ: 49 Lý Thái Tổ - Hoàn Kiếm - Hà Nội
Thường trực Ban biên tập: (84 - 243) 266.9435
Email: thuongtrucweb@sbv.gov.vn rss
NCSC Certification
Số điện thoại tổng đài Ngân hàng Nhà nước: (84 - 243) 936.6306
Đầu mối tiếp nhận thông tin về sự cố an toàn thông tin: số điện thoại: (+84)84.859.5983, email: antt@sbv.gov.vn
IPv6 Ready
Ngân hàng Nhà nước Việt Nam

Digital Bankingtimes

logo-tinhvan
logo-tinhvan
logo-tinhvan
logo-tinhvan
Cổng thông tin điện tử NHNN
Thời báo Ngân Hàng
Tạp chí Ngân hàng

Digital Bankingtimes

Digital Banking Times Logos